Новини

Відкриття Arber | Marketplace

Вітаю! Я Нікіта Шпірт, CEO Arber Marketplace.

ARBER – це сімейний бізнес у третьому поколінні, а я, власне, представник цього покоління. Вже 30 років ми створюємо якісний одяг та за цей час зросли до однієї з найбільших мереж одягу в Україні.

ARBER MARKETPLACE – це еволюція компанії ARBER, новий та активно зростаючий проект. У цьому пості я хочу розповісти, що саме надихнуло мене на ідею його створення.

2 роки тому я закінчив навчання у Лондоні, повернувся в Україну та одразу використав отримані знання для перезапуску digital напрямку ARBER. За відносно короткий час ми пройшли шлях від нульових онлайн-продаж до розвинутої системи, яка дала нам можливість у вересні цього року отримати у 40 разів більше інтернет-замовлень, ніж в піковий місяць за 3 роки роботи онлайну до перезапуску.

Початок карантину став випробуванням для усіх напрямків бізнесу, наша компанія не була виключенням. Нам було не просто, але саме це змусило мене замислитися над тим, як інші бізнеси, у яких не було онлайну взагалі, справлялися з тими ж проблемами. Багато компаній були вимушені закритися. Тож початок карантину був тим моментом, коли остаточно стало зрозуміло, що у сучасному світі існування бізнесу без виходу в онлайн неможливе.

Через те, що ніхто не розумів, коли буде кінець карантину, зі мною все більше зв'язувались різні дизайнери одягу і невеликі виробництва з питанням, як їм вийти в онлайн і почати хоч якось продавати. Для того, щоб стартувати свій інтернет-магазин у них не було достатньо знань та інвестицій, а соц. мережі не давали бажаних результатів – тож залишалися маркетплейси.

Ми і самі працюємо з десятками маркетплейсів України, тож виникає питання: чому наші колеги не змогли вийти на них? Відповідь – процес підключення: довгі місяці інтеграцій, супутні витрати та складна система комунікації.

Досвід у роботі з онлайном і розуміння болей постачальників, а також різко виникше масове розуміння у власників бізнесів необхідності виходу в онлайн і наштовхнули мене на ідею створити власний маркетплейс. А чим саме він вирізняється та як додатково ми допомагаємо брендам та іншим компаніям розвивати digital-cкладову свого бізнесу, я розповім вже у наступному пості!

Що особливого в ARBER MARKETPLACE?

Що особливого у ARBER MARKETPLACE?

Arber Marketplace – це проект, створений для того, щоб допомогти малим та середнім бізнесам слідувати світовій тенденції та вимозі сучасноті – продавати товари онлайн. У такий мінливий та непростий час як зараз украй важливо для будь-якого бізнесу максимально швидко та ефективно налаштувати онлайн-продажі, а для клієнтів – зручно купувати якісні товари на надійному ресурсі.

Arber Marketplace – не просто сайт-маркетплейс, це бізнес-модель за принципом маркетплейсів (зв'язок клієнтів і постачальників). Завдяки тому, що ми вже маємо довгострокові і грамотно вибудувані відносини з багатьма інтернет-майданчиками, ми можемо виводити товари наших постачальників не тільки на власний  маркетплейс, але ще і на всі можливі маркетплейси України без зайвих інтеграцій та інвестицій з боку постачальників.

Більш того, ми можемо запропонувати компаніям не тільки розміщення і продаж товару, а й всі супутні сервіси – починаючи від створення контенту, закінчуючи роботою з клієнтами та логістикою. Ми допоможемо в організації всіх процесів та навчимо наших постачальників правильно виводити свої товари в онлайн. Наша команда займається всім – від digital marketing і SMM до програмування – тож ми надамо весь комплекс послуг.

Ідея цього проекту прийшла до мене весною цього року. До кінця карантину я її прописував, складав бізнес-план, формував фінансову модель і маркетинговий план. На момент виходу з карантину ми вже приступили до запуску проекту. Через пару місяців ми розширили команду, щоб покрити весь спектр необхідних послуг, і з кожним місяцем наша команда та сам проект продовжують динамічно зростати. Ми створили маркетплейс з виключно якісними товарами від кращих українських та європейських постачальників та водночас унікальну платформу для діджиталізації компаній. Ми раді представити Вам Arber Marketplace та продовжуємо щодня працювати над тим, щоб враження від взаємодії з нашим проектом були лише приємними!

З повагою,
Нікіта Шпірт, CEO Arber Marketplace

Маркетплейс як сучасний концепт ведення бізнесу


Ми багато разів говорили про маркетплейс, так що ж це таке? Чому все-таки ARBER MARKETPLACE? Що взагалі таке маркетплейс? (або маркетплейс як сучасний концепт ведення бізнесу).

 

Маркетплейс – досить непопулярна модель ведення бізнесу на нашому ринку. Хоча вже є багато гравців, які усвідомили перевагу цієї бізнес-моделі. У той час, як інтернет-магазин продає власні товари, мета маркетплейса – це побудувати систему, яка дозволить іншим постачальникам, розміщеним на платформі продавати свої товари безпосередньо клієнтам.

 

Маркетплейс – це не просто інтернет-магазин, це сучасний концепт ведення бізнесу, при якому є можливість виключити середню ланку і продавати безпосередньо від продавця до покупця. Це свого роду екосистема, яка дозволяє іншим бізнесам функціонувати всередині неї. Маркетплейси існують не тільки у сфері рітейлу. Наприклад, UBER і AIRBNB – це теж варіанти маркетплейсів. Хоча більшість при слові маркетплейс уявляють щось на зразок Amazon або Розетки.

 

Відмінність цієї бізнес-моделі в тому, що якщо завданням звичайного бізнесу є залучення покупців, то у маркетплейсів є 2 типи клієнтів – постачальники й покупці. Маркетплейси повинні працювати в обидві сторони, що являє собою вже 2 абсолютно різних концепти, поєднаних в одній стратегії.

 

Які існують моделі маркетплейсів?

 

1. Маркетплейс, який бере собі на склад товар (Fulfillment). Дана модель трохи суперечить самому концепту маркетплейса. В рамках цієї моделі для постачальника немає різниці – віддати товар маркетплейсу або якомусь магазину на комісію.

 

2. Маркетплейси, які збирають усі замовлення від клієнтів і передають їх постачальнику. Постачальник відправляє товар на склад маркетплейса, і маркетплейс вже самостійно висилає замовлення клієнту, ведучи з ним всю комунікацію. З одного боку це зручно, оскільки клієнт отримує все замовлення однієї посилкою, але, з іншого – це збільшує відсоток повернень і погіршує клієнтський сервіс, тому що немає прямого зв'язку між постачальником і клієнтом (маркетплейс сам не в змозі дати достатню інформацію покупцеві, особливо якщо мова йде про певні нішові й унікальних товарах).

 

3. Чистий маркетплейс – коли маркетплейс під'єднує постачальника до своєї платформи і постачальнику безпосередньо заходять замовлення, після чого він сам зв'язується з клієнтами.

 

Це основні моделі маркетлпейсів, які присутні на ринку України. Є також адаптації даних моделей, але про них можна говорити цілу вічність, як-небудь потім розповім)).

 

Які існують моделі монетизації?

 

1. Модель, де платиться роялті вперед – відсоток комісії, яка вираховується від отриманих замовлень (обумовлена частою проблемою відсутності довіри між постачальником і маркетплейсом).

 

2. Модель, де оплачується розміщення товару – мінімальна вартість за користування платформою. Наприклад, розміщення оголошень, як на OLX – певна щомісячна плата.

 

3. Модель комісії – комісія вираховуватися від суми замовлень, переданих постачальнику, відсоток варіює залежно від платформи і груп товарів, але в середньому значно менше, ніж комісія, оплачувана постачальником, якщо він віддає товар на комісію в офлайн. Гроші від клієнта можуть бути отримані постачальником або самим маркетплейсом і за певний період проводяться взаєморозрахунки.

 

Модель комісії буває:

• Модель, при якій комісія вираховується від всіх отриманих замовлень – ця комісія зазвичай менше. В цьому є плюс для постачальників, у яких відсоток повернень на низькому рівні. Але це не всім постачальникам вигідно, тому що не можна передбачити, яким саме буде цей відсоток.

 

• Модель комісії від чистих продажів. В такому випадку комісія вираховується від фактично виконаних замовлень вже з вирахуванням всіх обмінів та повернень, що вибудовує модель взаємодії між маркетплейсом і постачальником за форматом win-to-win, де маркетплейс зацікавлений в тому, щоб постачальник якісно відпрацьовував всі замовлення.

 

ARBER MARKETPLACE обрав для роботи модель комісії, яка вираховується від чистих продажів, а гроші ж завжди отримує постачальник і в кінці місяця виплачує комісію. Таким чином, постачальники нашого маркетплейса не несуть ніяких ризиків та зайвих витрат до того моменту, поки вони самі не почнуть отримувати прибуток.

 

Найголовніші завдання маркетплейсу – вибудувати ефективну і довірчу систему взаємодії з постачальниками, а також заслужити лояльність покупців. Надалі я напишу пост, який буде присвячений аналізу цих питань, зокрема на прикладі досвіду ARBER MARKETPLACE.

Нікіта Шпірт, CEO ARBER MARKETPLACE



Отримуйте поради від професійних стилістів та дізнавайтесь про знижки першими